Jump to content
dam

hello

Recommended Posts

Hi, My name's Dam, I'm from Newcastle, UK and I've just installed suse 10.1 on my PC

 

I've not used linux at all before so I'll proabbly have a lot of questions but I'll be happy to help others if I can

 

Cheers

Dam

Share this post


Link to post
Share on other sites

welcome to the world of linux and to the forums Dam,

 

we are also on IRC, join the EFNET server and join #linux-noob

 

cheers

anyweb

Share this post


Link to post
Share on other sites
welcome to the world of linux and to the forums Dam,

 

we are also on IRC, join the EFNET server and join #linux-noob

 

cheers

anyweb

 

Ok, cheers, I'll try and get in the channel later on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welcome to the world of linux and to the forums Dam,

 

we are also on IRC, join the EFNET server and join #linux-noob

 

cheers

anyweb

 

Ok, cheers, I'll try and get in the channel later on.

 

wats IRC?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wats IRC?

 

It's like Instant Messaging but on steriods. If you use Firefox, you can install Chatzilla (an extension) and then join an IRC server.

 

Check out IRCHelp.org for the best starter information. Also take a look at EFNet which is the network we use.

 

Just like you get AOL, MSN and Yahoo. You get lots of IRC server groups as well, EFNet, Freenode, DALNet, UnderNet, QuakeNet .. etc etc.

 

It is a great way to live chat to others for instant help.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wats IRC?

 

It's like Instant Messaging but on steriods. If you use Firefox, you can install Chatzilla (an extension) and then join an IRC server.

 

Check out IRCHelp.org for the best starter information. Also take a look at EFNet which is the network we use.

 

Just like you get AOL, MSN and Yahoo. You get lots of IRC server groups as well, EFNet, Freenode, DALNet, UnderNet, QuakeNet .. etc etc.

 

It is a great way to live chat to others for instant help.

and you install irc how? and use it how ???????????????? has gaim if it matters

Share this post


Link to post
Share on other sites
wats IRC?

 

It's like Instant Messaging but on steriods. If you use Firefox, you can install Chatzilla (an extension) and then join an IRC server.

 

Check out IRCHelp.org for the best starter information. Also take a look at EFNet which is the network we use.

 

Just like you get AOL, MSN and Yahoo. You get lots of IRC server groups as well, EFNet, Freenode, DALNet, UnderNet, QuakeNet .. etc etc.

 

It is a great way to live chat to others for instant help.

and you install irc how? and use it how ???????????????? has gaim if it matters

 

 

i don't think gaim has it, have't chekked...

but i find xchat to be very nice.

 

http://www.xchat.org/

 

they don't seem to have a suse specific rpm....but in my very distant experience with rpm distros it didn't matter much which type of rpm packages i used.

 

but just in case you can't install or compile it.

i'd be glad to compile it for you.

 

providing you have an i686 cpu. not really in the mood to mess with my config files right now, lol.

 

 

i'm also new here btw, so hello fello noob. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wats IRC?

 

It's like Instant Messaging but on steriods. If you use Firefox, you can install Chatzilla (an extension) and then join an IRC server.

 

Check out IRCHelp.org for the best starter information. Also take a look at EFNet which is the network we use.

 

Just like you get AOL, MSN and Yahoo. You get lots of IRC server groups as well, EFNet, Freenode, DALNet, UnderNet, QuakeNet .. etc etc.

 

It is a great way to live chat to others for instant help.

and you install irc how? and use it how ???????????????? has gaim if it matters

 

 

i don't think gaim has it, have't chekked...

but i find xchat to be very nice.

 

http://www.xchat.org/

 

they don't seem to have a suse specific rpm....but in my very distant experience with rpm distros it didn't matter much which type of rpm packages i used.

 

but just in case you can't install or compile it.

i'd be glad to compile it for you.

 

providing you have an i686 cpu. not really in the mood to mess with my config files right now, lol.

 

 

i'm also new here btw, so hello fello noob. :-)

theres an irc option in gaim.... but i have no clue what i am supost to do

whats a rpm?

amd 2600+ cpu.... if thats means anything...

Share this post


Link to post
Share on other sites

if it does, then i don't recommend using it. it sucks..:-) imho..

 

rpm is an install package format --- like ... .exe installers, and .msi files on wndows.

others include .. *.deb , *.package, *.gz .....

 

 

.....

 

i can't help on the install path since i don'r know what distro you are using.

 

post your distro....

 

 

but i can help in compiling.

 

you could do something like...

 

 

cd /tmp

wget http://www.xchat.org/files/source/2.6/

tar yxf .tar.bz2

cd xchat-2.6.4

./configure

make

sudo make install

 

the last command sudo ~ doesn't work... then login as root (su or login root)

 

then make install

 

 

providing there are no errors you will have an xchat system up and running.

Share this post


Link to post
Share on other sites

for Suse all you need to do is this

 

yast --install xchat

 

and insert the CD that it asks for

 

cheers

anyweb

Share this post


Link to post
Share on other sites
for Suse all you need to do is this

 

yast --install xchat

 

and insert the CD that it asks for

 

cheers

anyweb

 

fedora core 4

cd umm i don't have the cd's........ my friend took them with him........

and i don't have a cd burner... also not my internet conection its the niebors and i don't need to be maxing it out as its my only conection the world right now

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry i read the first post in this thread and assumed you too were using suse,

 

but seeing as it's fedora it's easy

 

just do this (if you have an internet connection), no cd's needed

 

yum -y install xchat

 

hard wasn't it ? ;-)

 

cheers

anyweb

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry i read the first post in this thread and assumed you too were using suse,

 

but seeing as it's fedora it's easy

 

just do this (if you have an internet connection), no cd's needed

 

yum -y install xchat

 

hard wasn't it ? ;-)

 

cheers

anyweb

huh i did not install anything i just used gaim now i get this msg on the linux room..... (16:24:50) Please register with services and use the IDENTIFY command (/msg nickserv help) to speak in this channel tried the comdan says no such user ect

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry i read the first post in this thread and assumed you too were using suse,

 

but seeing as it's fedora it's easy

 

just do this (if you have an internet connection), no cd's needed

 

yum -y install xchat

 

hard wasn't it ? ;-)

 

cheers

anyweb

huh i did not install anything i just used gaim now i get this msg on the linux room..... (16:24:50) Please register with services and use the IDENTIFY command (/msg nickserv help) to speak in this channel tried the comdan says no such user ect

 

now it works grr this is a pain in the ass

Share this post


Link to post
Share on other sites
/msg nickserv help

 

Nickserv .. you will have selected to join FreeNode (another IRC community). We are on one call EFNet, you can replace the server "irc.freenode.net" with one of these (select one near you and use the "name").

 

Then you can select "#linux-noob" as the channel to join.

 

Hopefully you will then get to see us :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry i read the first post in this thread and assumed you too were using suse,

 

but seeing as it's fedora it's easy

 

just do this (if you have an internet connection), no cd's needed

 

yum -y install xchat

 

hard wasn't it ? ;-)

 

cheers

anyweb

 

 

Can yast do that, install from the net?

 

Kelly

Share this post


Link to post
Share on other sites
i think so

 

you need to configure it's source though

 

see here

 

http://www.novell.com/documentation/nld/in...ta/bsj9nxz.html

 

and

 

http://mgalug.org/books/suse/updateit

Well thanks, I have had so much trouble getting suse to work I switched to xandros 3.2 after the post, apt is working well for me now and I have mplayer working all most, I get an error trying mov ext but it is playing mp3 for me, so I am getting somewhere at least, nice forum. Thanks for the Welcome.

 

Kelly

Xandros 3.2 until 4 is released......

M45 Toshiba Laptop

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...